IAC restrictor plate

Dit betreft het archief van de DIY's die zijn gepost. Zie ze op de homepage.
Locked
JasonVT
Site Admin
Model: Tiburon
Cilinderinhoud: 2.0

IAC restrictor plate

Post by JasonVT » Wed Feb 21, 2018 11:54 pm

Zoals in dit topic over besproken wat het hoort te doen etc.

Benodigdheden (minimaal):
- Dopsleutels
- Kruiskop schroevendraaier
- Plaat aluminium volgens mij heb ik 0.5mm dikte gebruikt
- Dremel/decupeerzaag + benodigdheden
- Vijl
- Hamer
- Schaar/mes (eventueel)
- Boor + 6,5 mm en 6mm

1. Allereerst je motorkap opengooien en de aangegeven boutjes losdraaien, indien je een stabilisatorstang heb die zoals bij mij in de weg zit om je motorcover eraf te halen, de in het groen aangegeven ook los maken.

Image

Image

2. De IAC zit vast met 2 boutjes, 1 boven en 1 onder. Haal de kabel en de boutjes los. Als je er niet makkelijk bij kan kan je de leiding die in je inlaat zit best wel even los maken zolang je hem erna maar weer vast zet en niet vergeet.

Image
Image

3. Nu je het hele zooitje eruit heb kan je gaan beginnen met het overtrekken van de IAC. Ik heb ervoor gekozen om eerst een stuk karton te gebruiken en dat uit te knippen omdat, in ieder geval bij de 2.0 je niet gemakkelijk overal bij kan om over te trekken. Ook kan je met een stukje karton gemakkelijker bepalen waar de gaten moeten komen, deze moeten natuurlijk wel op dezelfde plek vallen als die van de IAC.

Image

Image

4. Nu het leuke werk, het uitsnijden van de plaat. Ik heb ervoor gekozen om hier gebruik te maken van een Dremel omdat het toch een behoorlijk prielwerkje is om dit te doen met groter gereedschap, en sinds ik geen lasersnijder tot mijn beschikking heb leek mij dat de beste optie. Ik heb gebruik gemaakt van een zaag, eerst rondom gezaagd zodat je niet een grote plaat in je handen heb en daarna iedere keer kleine stukjes eraf gezaagd.

Image

5. Paar keer gecheckt of die mooi op de IAC valt, indien nodig aangepast. Daarna met de IAC netjes op de plaat door middel van de schroevendraaier en een hamer een klein oneffenheid in het midden gemaakt bij de oortjes zodat ik wist waar de 6mm gaten daar moesten komen, geboord. En met een beetje technisch oog gekeken waar de luchtgaten moesten komen en die ook erin geboord met een 6,5mm boor.

Image

6. Check, double check of die goed is gelukt. Eventjes vijlen, en door middel van een hamer weer plat gemaakt.

7. Het oude riedeltje gedaan om hem weer te monteren en uittesten!

Locked