HSTLOGO

Cold Air Intake Installeren

Benodigdheden:

 

- Schroevendraaier plus

- Schroevendraaier min

- Ratelsetje of steeksleutels

- Cold Air Intake

- Bevestigingsmateriaal van CAI

- Rubber of overig materiaal

- Krik

- Combinatietang (optioneel)

- Spuitbus verf (optioneel)

- Ontvettingsmiddel (optioneel)


 

De CAI van de V6 past ook op een 2.0. Deze is eigenlijk bedoelt voor de V6 het enige waar je rekening mee moet houden is of je een MAF-sensor heb of niet.

Indien je geen MAF-sensor heb kan je in plaats van de MAF-sensor een stuk pijp gebruiken, let wel op dat je deze moet aankopen.

 

 

1. Haal de plus pol van de accu af

 

2. Haal de stekker van de MAF eraf

 

 

3. Maak door middel van de kruiskopmoer de pijp los.

 

4. Maak de tube los van de oude pijp.

 

 

5. Haal de deksel van het luchtfilterhuis eraf door middel van de twee metalen clips los te maken.

 

 

6. Haal de luchtfilter eruit.

 

7. Verwijder de 3 moeren die in het luchtfilterhuis zitten.

 

 

 

8. Maak de snorkel los die tussen je accu en koplamp zit.

 

 

9. Haal hierbij ook de moer los op dezelfde plaats.

 

 

10. Maak je zekeringskastje los.

 

 

11. Krik de auto omhoog en maak de autoband los aan de bestuurderskant.

 

 

12. Haal de modderkuip los en trek hem de kant op van de remschijf, voorzichtig alle randjes afgaan.

 

 

 

 

 

13. De box die op de foto zichtbaar is moet eraf, hier moet je deze twee moetjes voor losmaken.

 

 

 

 

14. Teruggaan naar de snorkel die je er net af heb gehaald bij stap 8, trek het plastic iets naar je toe zodat die loskomt van het frame. Duw deze een beetje naar beneden.

 

 

15. Geef wat kracht bij de stuk pijp die zich bevindt voor de zekeringskastje zodat deze los komt. Hierna moet je wat draaien en trekken om hem ertussenuit te krijgen.

Hoe makkelijk dit gaat is ook zeer afhankelijk van de accu.

 

 

16. Trek nu vanaf de onderkant de box eronderuit.

 

 

 

17. Doe het stuk rubber van de nieuwe CAI op de plek waar je oude luchtfiltersysteem begon. Schroef deze ook direct vast.

 

 

18. Kijk of het gat breed genoeg is voor de pijp, als dit niet zo is ga door naar de optionele stappen. (Tot 2,5 inch mogelijk)

 

 

19. Optioneel: pak een combinatietang of een slijpschrijf en buig het frame of haal een deel van het frame af.

20. Optioneel: indien je genoeg ruimte hebt, pak een ontvetter en ontvet het gedeelte.

21. Optioneel: pak een verf bus en spuit wat verf op de plek. Dit houdt eventuele roestvorming tegen.

 

 

22. Doe het bevestigingsmateriaal op de juiste plek, dit was in mijn geval een moer met een stuk rubber.

 

 

23. Plaats rondom het gat waar je luchtfilterbuis doorheen moet rubber of iets anders wat ervoor zorgt dat het frame niet langzaam je buis doormidden zaagt. Plak deze eventueel vast na stap 24.

24. Test of je pijp door het gat past en maak deze vast door middel van de bevestigingsmaterialen.

 

 

 

25. Haal de MAF-sensor van de oude luchtfiltersysteem.

 

 

26. Plaats het rubber om de pijp en schroef deze vast.

 

 

27. Plaats de MAF-sensor op de pijp maakt niet uit welke en schroef deze vast, let op deze moet op dezelfde manier gemonteerd worden zoals deze zat anders kan je foutmeldingen krijgen.

 

 

28. Optioneel: in mijn geval moest ik een stuk metaal die een kabel leidde eraf halen zodat mijn CAI vast kon worden gezet.

 

 

29. Plaats alle metalen buizen en MAF-sensor op elkaar inclusief de rubberen tube die je bij stap 4 los hebt gehaald weer erop.

 

 

30. Plaats de luchtfilter erop.

 

 

31. Testen maar!

32. Maak het zekeringskastje weer vast.

33. Maak de modderkuip weer vast.

34. Doe je band erop.

35. Optioneel: laat hem even warmdraaien. En scan hem even na met een OBDII reader.

36. Klaar!